پایگاه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی(ره)روستای شیرآباد -طبس گلشن

 آهنگ هم آواز طوفان با صدای حامد زمانی (به مناسبت سالروز واقعه طبس) 
• زمان : 4:50 
آهنگ “هم آواز طوفان”یک قطعه حماسی است که به مناسبت 5 اردیبهشت (سی و چهارمین سالروز شکست سپاه ابرهه در صحرای طبس و طوفان شن) ساخته شده است.
شعر این اثر از اشعار برگزیده جشنواره موسیقی ضد استکباری طبس است. این ترانه برای اولین بار در مراسم جشن شب شعر و موسیقی «هم آواز طوفان» در حسینیه هنر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رونمایی گردید. 

 

 

http://media.farsnews.com/media/uploaded/files/video/1393/02/08/13930208000478.flv



چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 10:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

 

 

 
بارگاه مطهر امیرالمومنین(ع)-نجف
جهت مشاهده بیشتر تصاویر بر روی لینک ذیل کلیک کنید
http://multimedia.tasnimnews.com/Media/Gallery/368547

 



چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 4:1 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌اله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند.

در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه‌های طراحی و ساخت پهپادها، سامانه‌های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.

بخش مربوط به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در عرصه ساخت و طراحی انواع پهپادها اولین سالنی بود که فرمانده کل قوا از آن بازدید کردند. در این قسمت، پهپادهای شاهد ۱۲۹، شاهد ۱۲۵ و شاهد ۱۲۱ و سیستم‌های هدایت و کنترل و موتور پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور، که بدست متخصصان و کارشناسان داخلی طراحی و ساخته شده‌اند، ارائه شده بود.

نمایش پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز RQ170 غنیمتی و ساخت مدل بومی آن از مهمترین بخش‌های این نمایشگاه بود. متخصصان نیروی هوافضای سپاه در مدت حدود دو سال توانسته‌اند، پهپاد فوق پیشرفته RQ170 آمریکا را مهندسی معکوس کنند. در بازدید رهبر انقلاب اسلامی از مراحل بازسازی این پهپاد فوق پیشرفته، چگونگی چیدمان اجزاء مهم RQ170 از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخیره شده از اهداف، شناسایی شبکه ارتباط ماهواره‌ای مورد استفاده، شناسایی و تحلیل رادارگریزی، استخراج و بازسازی نرم‌افزار هدایت و کنترل کامپیوتر پرواز، و تعمیر و راه‌اندازی موتور هواپیما تشریح شد.

سالن مربوط به موشک‌های زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه دومین قسمتی بود که فرمانده کل قوا از آن بازدید کردند. در این بخش، انواع موشک‌های ضدناو و بالستیکی، موشک‌های زلزال، خلیج فارس، زلزال بارشی، هرمز ۱ و ۲، کروز، فجر ۵، رعد ۳۰۱ و سجیل که مراحل مختلف تولید آنها از ایده تا تولید بدست متخصصان داخلی انجام شده است، ارائه شده بودند.

همچنین امروز با حضور حضرت آیت‌اله خامنه‌ای از سامانه پدافندی سوم خرداد که بدست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد. این سامانه پدافندی که طراحی و ساخت آن یک سال و نیم طول کشیده، دارای برد ۵۰ کیلومتر است و همزمان چهار هدف را رهگیری و همزمان هشت موشک را شلیک می‌کند.

سامانه پدافندی طبس، مرکز کنترل فرماندهی، انواع سامانه‌های پدافندی رعد ۱ و ۲ و انواع رادارها، از دیگر دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بود که در نمایشگاه ارائه شده بودند.

انواع رادارها از جمله رادارهای بشیر و کاوش، مراکز کنترل فرماندهی و جنگ الکترونیک از دیگر توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه بود که مورد بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع فرماندهان عالی سپاه و ارتش و تعدادی از فرماندهان و متخصصان و کارشناسان نیروی هوافضای سپاه، بازدید از این نمایشگاه را بسیار شیرین و فراموش نشدنی خواندند و تاکید کردند: مهمترین درس این نمایشگاه، اثبات استعداد و توانایی ملت ایران برای ورود به میدان‌های دشوار و میدان‌هایی است که دشمن قصد ممنوع‌الورود کردن آن‌ها را دارد.

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای افزودند: این نمایشگاه به همه ما مسئولان پیام اقتدار و توانایی درونی را می‌دهد و اعلام می‌کند که «ما می‌توانیم».

ایشان با اظهار گلایه از توجه جدی نکردن برخی مسئولان به پیام اقتدار و توانایی درونی خاطرنشان کردند: متاسفانه در برخی از بخش‌ها مدیران ما این پیام را درک نمی‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی «استعداد، توانایی و عزم» را مهمترین عامل اقتدار دانستند و گفتند: در طول سال‌های گذشته، در هر بخشی که بر آن متمرکز شدیم و عزم صاحبان عزم را متوجه آن کردیم، به نتیجه رسیدیم.

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای افزودند: من همواره طرف‌دار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسئولان این بوده که در سیاست خارجی و مبادلات بین‌المللی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نباید نیازمندی‌های کشور و برخی مسایل همچون تحریم‌ها، به مذاکره گره زده شود.

 ایشان تاکید کردند: مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند.

 رهبر انقلاب اسلامی نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه را نمونه‌ای عملی از استعداد و توانایی ملت ایران و جمع کردن عزم صاحبان عزم و توانایی پیشرفت در کشور دانستند و خاطر نشان کردند: «باید بدانیم که می‌توانیم».

 حضرت آیت‌اله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه عمده مشکل ملت‌ها، اطلاع نداشتن از توانایی خود است، افزودند: مشکل ملت ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که نمی‌دانست، می‌تواند، همان‌طور که امروز هم هنوز برخی نمی‌دانند که می‌توانیم!

ایشان مجموعه‌ی جوان و مبتکر نیروهای مسلح را الگویی برای همه بخش‌های مختلف کشور دانستند و گفتند: ما در زمینه‌های اقتصادی نیز می‌توانیم با تکیه بر توانایی‌ها و استعدادهای درونی خود بسیاری از گره‌ها را باز کنیم و در قبل هم این موضوع تجربه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی دشمنی‌ها را استقلال ملت ایران و پایبندی به اسلام و قرآن خواندند و افزودند: اسلام و قرآن، ملت‌های مسلمان را به ایستادن بر روی پای خود و تکیه بر هویت اسلامی – انسانی و حسن ظن به خداوند متعال و تسلیم نشدن در مقابل ظلم و غارت‌گری زورگویان بین‌المللی دعوت می‌کند، بنابراین تا وقتی که ملت ایران بر اسلام و قرآن و هدف‌های والای خود پای می‌فشارد، دشمنی‌های جبهه استکبار ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای تاکید کردند: جبهه استکبار تلاش دارد تا ملت ایران را به زانو درآورد و وادار به عقب‌نشینی کند اما قطعا به این هدف نخواهند رسید.

ایشان با اشاره به اظهارات غیرعاقلانه و غیرهوشمندانه طرف غربی در مذاکره با ایران، بخصوص تاکید بر محدود شدن توان موشکی کشور، خاطرنشان کردند: آن‌ها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رفتارهای غیرعقلانی طرف مقابل نشان‌دهنده شکست قطعی آنها در برابر ملت ایران است، گفتند: نیروی هوافضای سپاه باید کارها و برنامه‌های خود را با دقت به پیش برد و به حد کنونی نیز راضی نباشد.

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه نیروی هوافضا باید تولیدات خود را به مرحله تولید انبوه برساند، خاطرنشان کردند: این موضوع یک وظیفه است و همه مسئولان نظامی باید در این جهت تلاش کنند و مسئولان دولت نیز پشتیبانی از این موضوع را باید جزو وظایف اصلی خود بدانند.

ایشان با اشاره به ادامه پیشرفت‌های دشمن همزمان با پیشرفت‌های کشور، افزودند: باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فاصله‌ها کم شود و در مواردی هم که فاصله‌ها کم است، از طرف مقابل پیشی بگیریم.

فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود این نکته را متذکر شدند که باید در کنار تکیه بر استعدادهای درونی و بالفعل کردن ظرفیت‌ها و استعدادها، از خداوند متعال نیز کمک گرفته شود و هیچگاه از درخواست برای مدد و هدایت الهی غفلت نشود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی سردار سرتیپ حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از دستاوردهای این نیرو در عرصه‌های موشکی، پهپادها، پدافندهای هوایی و رادارها و مراکز کنترل فرماندهی ارائه کرد و گفت: متخصصان و کارشناسان نیروی هوافضای سپاه بر تحریم‌ها و موانع فنی و تکنیکی فایق آمده‌اند بگونه‌ای که امروز توان موشکی ایران در رتبه اول منطقه و در رتبه هفتم جهان است.

وی تاکید کرد: نمایشگاه امروز بخش کوچکی از توانمندی‌های پاسداران اسلام و کشور است و اگر دشمن دچار هرگونه خطا و اشتباهی شود، درس‌های فراموش نشدنی به او داده خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده افزود: نیروهای مسلح در بخش نظامی با بهره‌مندی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا از تحریم‌ها عبور کردند و امید است سایر مدیران و افسران عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی نیز بتوانند با الگو گرفتن از این شیوه‌های موفق بر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن غلبه کنند.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور بر مزار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه برای شهدای دفاع مقدس، علوّ درجات مسئلت کردند.

برای مشاهده عکس های مربوطه اینجا کلیک کنید.



سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 5:5 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

تعداد شهدای شهرستان طبس در حال حاضر ۲۲۱ نفر می باشد که ۹ نفر از آنها شهدای گمنام هستنداز

مجموع شهدا ۷۵ نفر متعلق به شهر طبس ۶۴ نفر بخش مرکزی ۵۶ نفر بخش دستگردان و ۱۷ نفر

بخش دیهوک می باشند

به گزارش آوای طبس  ازنشریه عاشوراییان که بمناسبت دومین یادواره سرداران و ۲۱۴ شهید شهرستان

طبس منتشر شده:از مجموع این شهدا ۹۹ نفر بسیجی ۳۷ نفر پاسدار ۲۷ نفر ارتشی, ۲۷ نفر سرباز

سپاه و ۱۹ نفر نیروی انتظامی و ۳ نفر جهادی می باشند. ۷۳ نفر از شهدا متاهل و مابقی مجرد بوده

اند . از لحاظ سنی یک نفر زیر ۱۵ سال (شهید داریوش) ۱۱۲ نفر سنین ۱۵ تا ۲۰ سال

۶۰ نفرسنین ۲۱ تا ۲۵ سال ۱۸ نفر سنین ۲۶ تا ۳۰ سال و ۲۱ نفر سنین ۳۰ سال به بالا بوده اند.

کمیته ایثارگران یادواره در این نشریه می افزاید:تعداد رزمندگان اعزامی به جبهه های حق علیه باطل از

طبس در هشت سال دفاع مقدس ۲۴۷۷ نفر بوده که از این تعداد ۱۵۷ نفر بالای یکسال در جبهه ها

حضور داشته اند.

تعداد جانبازان طبس ۴۶۷ نفر می باشدکه ازاین تعداد ۸نفر بالا ۵۰ درصد ۹۷ نفر بین ۲۵ تا ۵۰ درصدبوده

اندومابقی زیر ۲۵ درصد جانبازی دارند همچنین تعدادآزادگان طبس ۲۰ نفر می باشد.

  در زیر اسامی شهدای شهرستان طبس را به ترتیب حروف الفبا ملاحظه می‌فرمایید، لطفا برای مشاهده اطلاعات کامل هر شهید بر روی نام وی کلیک کنید.

توضیح:

تعداد کل شهدای شهرستان طبس ۲۲۱ تن است که ۹ شهید آن گمنام هستند.

۱۵۱- قربانی رمضانعلی

۱۵۲- قربانی محمدحسین

۱۵۳- قلی‌زاده غلامعلی

۱۵۴- قلیان‌مقدم محمدحسین

۱۵۵- قوسیان‌مقدم عباسعلی

۱۵۶- قوسیان‌مقدم محمدحسین

۱۵۷- قوی‌پنجه محمد

۱۵۸- کارگرزاده محمد

۱۵۹- کاظم‌زاده محمد

۱۶۰- کاظمی علیرضا

۱۶۱- کاظمی غلامرضا

۱۶۲- کاظمی قدمعلی

۱۶۳- کربلائی عباس

۱۶۴- کرمی عباسعلی

۱۶۵- کفاشی حمیدرضا

۱۶۶- گلپور ابراهیم

۱۶۷- گلی علیرضا

۱۶۸- گندمی رمضان

۱۶۹- لطفی حسن

۱۷۰- لطفی حسین

۱۷۱- محمدخت رمضان

۱۷۲- محمدزاده علی

۱۷۳- محمدنژاد محمود

۱۷۴- حسن محمدنیا

۱۷۵- محمدی احمد

۱۷۶- محمدی عباس

۱۷۷- محمدی غلامحسین

۱۷۸- محمدیان حسن

۱۷۹- محمودیان محمدحسین

۱۸۰- مددی یوسفعلی

۱۸۱- مرادپور مرادعلی

۱۸۲- مرادپوری رضا

۱۸۳- مرادی رمضان

۱۸۴- مرادی علیجان

۱۸۵- مرغوبی فتح‌الله

۱۸۶- معقول عزیزالله

۱۸۷- معقول محمدضا

۱۸۸- موذن محمدجواد

۱۸۹- مولائی رضا

۱۹۰- مهاجریان سیدمجتبی

۱۹۱- مهدی‌نژاد داود

۱۹۲- مهرائی احمد

۱۹۳- مهرائی عباسعلی

۱۹۴- میرصادقی سیدمحمود

۱۹۵- میروزاده سیدحسن

۱۹۶- ناظمی ابوالحسن

۱۹۷- ناظمی محمدحسین

۱۹۸- نجاریان محمدرضا

۱۹۹- نجفی اسحق

۲۰۰- نجفی حجت

۲۰۱- نخعی حسین

۲۰۲- نخعی محمد

۲۰۳- نظرنژاد حسین

۲۰۴- نظریان قربانعلی

۲۰۵- نعیمی مهدی

۲۰۶- نوروزی حسن

۲۰۷- نوروزی غلامحسین

۲۰۸- نوروزی غلامرضا

۲۰۹- وفائی علی

۲۱۰- وفابخش احمد

۲۱۱- وفابخش محمد

۲۱۲- یعقوبی امراله

 

۷۶- رضائی حبیب

۷۷- رضائیان عباس

۷۸- رضابنت محمدرضا

۷۹- رضایی حسین

۸۰- رضوی منصور

۸۱- رفیعی عباس

۸۲- رفیعی علی

۸۳- رفیعی محمود

۸۴- رمضانی ابراهیم

۸۵- رمضانی شیخ‌حسن

۸۶- روزخوش نادری حسین

۸۷- ریاحی سیداحمد

۸۸- زرگریان‌مقدم احمد

۸۹- زمانزاده حسن

۹۰- زمانی غلامرضا

۹۱- زمانی محمدرضا

۹۲- زنگوئی عباس

۹۳- زنگوئی عبدالرضا

۹۴- سالاری رضا

۹۵- سجادی‌ثالث سیدرضا

۹۶- سلامیان جعفر

۹۷- سنگچولی علیرضا

۹۸- شبانی محمدعلی

۹۹- شجاعی رجبعلی

۱۰۰- شرفی عباس

۱۰۱- شریف‌نیا عباس

۱۰۲- شریفی برات‌اله

۱۰۳- شکاری حسن

۱۰۴- شکوهی حسین

۱۰۵- شیردل سیف‌ا…

۱۰۶- شیردل عباس

۱۰۷- صفاری محمد

۱۰۸- صفدری محمدحسن

۱۰۹- صفرزاده عباس

۱۱۰- صفری غلامرضا

۱۱۱- صولتی محمدرضا

۱۱۲- ضرابی باقر

۱۱۳- عباسپور حسن

۱۱۴- عباسی علی

۱۱۵- عباسیان حسن

۱۱۶- عباسیان غلامحسین

۱۱۷- عباسیان محمدحسین

۱۱۸- عبدا…زاده محمد

۱۱۹- عبدالهی احمد

۱۲۰- عزیزاده محمدعلی

۱۲۱- عزیزی سیدجواد

۱۲۲- عصاری محمدجواد

۱۲۳- عظیمی‌زاده حسین

۱۲۴- علیپور روح‌الله

۱۲۵- علیپور محمد

۱۲۶- علیزاده محمد

۱۲۷- غلامحسینی احمد

۱۲۸- غلامزاده امراله

۱۲۹- غلامی علی‌اکبر

۱۳۰- غلامی محمد

۱۳۱- غلامی محمدحسین

۱۳۲- غلامی محمدهاشم

۱۳۳- غیبوئی حسن

۱۳۴- فاضل احمد

۱۳۵- فاضلی مهدی

۱۳۶- فاطمی حسن

۱۳۷- فدائی ابوالقاسم

۱۳۸- فراتی غلامحسین

۱۳۹- فرحبخش حسین

۱۴۰- فرهمند احمد

۱۴۱- فعال محمدحسین

۱۴۲- فغانی عبدالعی

۱۴۳- فولادی غلامرضا

۱۴۴- قاسمی محمد

۱۴۵- قاسمی محمدرضا

۱۴۶- قاضی‌زاده علی‌اکبر

۱۴۷- قاضی غلامرضا

۱۴۸- قدرتی ابوالقاسم

۱۴۹- قدیرزاده محمدجواد

۱۵۰- قدیری قربانعلی

۱- آبشناس حبیب‌اله

۲- آذربیک رمضان

۳- آذرنیوش محمود

۴- آذرنیوش مهدی

۵- آریانژاد عباس

۶- آشنا حسن

۷- آماده شیخ‌محمود

۸- ابراهیمی احمد

۹- ابراهیمی امین

۱۰- ابراهیمی قربانعلی

۱۱- احمدی خسرو

۱۲- احمدی محمدحسین

۱۳- احمدی مهدی

۱۴- اخوان‌صفار احمد

۱۵- اخوان‌مهدوی علی

۱۶- استاد غلامحسین

۱۷- استاد محمدعلی

۱۸- اسماعیلی محمدحسن

۱۹- اسماعیلی مهدی

۲۰- اسماعیلیان غلامرضا

۲۱- اشکاوند حسن

۲۲- اکبرزاده عباسعلی

۲۳- اکبرزاده محمد

۲۴- الله‌یارزاده ابوالقاسم

۲۵- الهی عباس

۲۶- ایزدپناه علی

۲۷- ایزدپناه محمود

۲۸- باقری عباس

۲۹- باقری علی

۳۰- باقری محمد

۳۱- باقری مرتضی

۳۲- بدرام جواد

۳۳- بدره محمد

۳۴- بدیعی سیدمحمد

۳۵- برهانی علیرضا

۳۶- بوستانی علی

۳۷- بهروان‌پور علیرضا

۳۸- بیضائی حسین

۳۹- تنگدست محمدرضا

۴۰- توتونچی حسین

۴۱- توکلی احمد

۴۲- توکلی محمدعلی

۴۳- جاودانی سیدجواد

۴۴- جاهدی حجت‌الله

۴۵- جعفری حسین

۴۶- جعفری عباس

۴۷- جلالی سیدحسین

۴۸- جلالی مهدی

۴۹- جهاندیده غلامرضا

۵۰- حاجی‌زاده احمد

۵۱- حبیبی عزیزاله

۵۲- حسن‌زاده داود

۵۳- حسن‌زاده محمدرضا

۵۴- حسنی لیلا

۵۵- حسین‌زاده احمد

۵۶- حسین‌زاده محمدحسن

۵۷- حسینی رجبعلی

۵۸- حقی محمدرضا

۵۹- حیدری احمد

۶۰- خالوئی غلامحسین

۶۱- خالوئی غلامرضا

۶۲- خاوری عباسعلی

۶۳- خطیبی حسن

۶۴- داریوش علیرضا

۶۵- داودی محمود

۶۶- دلدار حسین

۶۷- رجب‌پور علیرضا

۶۸- رجب‌زاده محمدرضا

۶۹- رجبی ابوالقاسم

۷۰- رجبی احمد

۷۱- رجبی محمود

۷۲- رجبی‌مقدم مختارعلی

۷۳- رحیمی عیدمحمد

۷۴- رحیمی محمد

۷۵- رحیمی محمدناصر

شهدای کارمند:

شهیدخسرواحمدی(عملیات مرصاد۷۴/۱۲/۲۶-

شهیدغلامرضافولادی(گیلان غرب۶۰/۱۰/۰۳)

شهیدعلیجان مرادی(فاو۶۴/۱۱/۱۲)

شهیداسحق نجفی(کرخه نور(۶۱/۰۴/۲۴)

شهیدعباس رضائیان(برازجان-گناوه۶۷/۰۶/۱۸)

شهیدجواد بدرام(میان جلگه نیشابور۷۶/۰۷/۲۶)

شهیدعلی  اکبر غلامی(گیلان غرب۶۰/۱۰/۰۱)

شهید محمد حسین محمودیان(حاج عمران(۶۵/۰۲/۲۸)

شهیدعلیرضاگلی(سومار۷۴/۰۸/۱۴)

شهیدمحمد قوی پنجه(ماووت۶۶/۱۱/۰۲)

شهیدعباس شریف نیا(میمک۶۳/۰۸/۰۵)

شهیدمحمدعلی توکلی(جزیره مجنون(۶۷/۰۴/۰۴)

شهیدغلامحسین نوروزی(جزیره مجنون(۶۷/۰۴/۰۴)

شهیدسیداحمدریاحی(جاده مشهد-تربت حیدریه۶۷/۰۶/۲۶)

شهیدغلامرضاحاجی

شهیدغفوردهقان نیری

شهدای معلم طبس

محمدجواد بدرام

– شهید حسین جعفری

– شهیدعلی اکبر غلامی

– شهید عباس رضائیان –

شهید محمدحسین محمودیان

– شهید علیرضا گلی .

  کوچکترین شهید طبس

 شهید علیرضا داریوش کوچکترین شهید طبس(زمان شهادت ۱۴سال)

  زندگی‌نامه

شهید علیرضا داریوش در سال (۱۳۴۷) در خانواده‌ای مذهبی در طبس چشم به جهان گشود در دامان پرمهر پدری به نام «حسن» مادری به نام «فاطمه» رشد نمود. دوران کودکی را پشت سر گذاشت روانه مدرسه گردید.

شهید داریوش دانش آموزی با استعداد بود دوره ابتدایی وی همزمان با ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود با وجودی که کودکی بیش نبود سن سال چندانی نداشت در راهپیمایی‌ها ی سال ۱۳۵۷ شرکت فعال داشت، در مراسم مذهبی دینی حضوری فعال داشت، تحصیلات خود را تا کلاس سوم راهنمایی ادامه داد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج در آمد پس از مدتی فعالیت نگهبانی در این نهاد مقدس عازم مناطق جنگی گردید.

پس از مدتی مبارزه‌ی بی‌امان در جبهه‌ها‌ی حق علیه باطل سرانجام در تاریخ ۱۹/۱۱/۱۳۶۱ در منطقه دشت عباس در عملیات والفجر مقدماتی در اثر اصابت ترکش خمپاره صدامیان به لقاء ا… پیوست.

این حکایت حدیث مردان غیور و صبور و دلاوری است که به هیچ قیمتی تن به ذلت نداده و با ایثار جان خود حماسه آفریدند شهید داریوش رفت با پرواز خونینش، چهره متجاوزان را برملا کرد، لیک قدر سرقامتان عرصه دلدادگی را دانستن، بر همة ما واجب است عروج این شهید عزیز، به مجله عشق شهادت، در آسمان آبی رضایت حق را تبریک می‌گوئیم، کاش می‌دانستیم این بنده‌ی رها شده از بند خاک، با خدا چه گفت و چه خواند که شهادت، قسمت او، و حسرت چشمان خیس را سهم ما رقم زد.

پیکر پاک این عزیز در روز ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در زادگاهش بر روی دستان امت حزب‌الله تشییع و در جوار امامزاده حسین‌بن موسی ‌الکاظم(ع) به خاک سپرده شد. خداوند او را با معصومین: محشور فرماید.

برگرفته ازسایت دانشنامه طبس گلشن

 



سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 3:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 3:9 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 2:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه


سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 2:31 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 2:29 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه



سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 2:24 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 4:29 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

پهپادت

خبرگزاری تسنیم: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از مهندسی معکوس و ساخت نمونه ایرانی پهپاد آرکیو۱۷۰ آمریکا، این پهپاد را از پهپاد شناسایی و جاسوسی، به پهپاد رزمی ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، در جریان بازدید روز گذشته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از مدل مهندسی معکوس شده پهپاد آرکیو170 آمریکا رونمایی و چگونگی رمزگشایی از پهپاد اصلی آرکیو170، توسط کارشناس نیروی هوافضای سپاه تشریح شد.

توضیحات کامل کارشناس نیروی هوافضای سپاه را در ذیل بخوانید:

بعد از این نمایشگاه، تست پروازی پهپاد RQ170 انجام می‌شود. پرنده‌ای است که قادر به شناسایی و کار رزمی عمیق است. آنها در این پهپاد اختفای صوتی، اختفای بصری و اختفای رسانه‌ای را در حد بالایی رعایت کردند. در مرحله اول بعد از اینکه این پرنده تسخیر شد، ما اطلاعات زیادی از پرنده، اطلاعات داخل آن و رایانه‌هایی که داخلش دارد و اجزای آن، نداشتیم.

ولی یک‌سری حافظه‌ها و هاردهایی را که در دست بود و می‌شد شناسایی کرد دسترسی پیدا کردیم و سعی کردیم در مرحله اول این داده‌ها را بازیابی کنیم. شاید مشابه کاری که بعد از تسخیر لانه جاسوسی انجام شد و عزیزان سعی کردند آن اطلاعات را جوری بازیابی کنند ولی چند تفاوت اصلی اینجا ما داشتیم، ما حتی نمی‌دانستیم دنبال چه‌چیزی داریم می‌گردیم ولی آنجا فقط بحث به‌هم ریختگی اطلاعات بود. اما اینجا بازگشایی رمز بود و واقعاً فضل خدا شامل حال ما شد که توانستیم این مرحله را رد کنیم. دیتایی که استخراج کردیم شامل تصاویر و ویدیو بود که نمونه آن را مشاهده فرمودید و تصاویر فراطیفی هم وجود دارد.

رهبر انقلاب در اینجا از کارشناس سازمان می‌پرسند: آیا همه اطلاعات را درآوردید؟ که وی در پاسخ خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید: این دو هارد اطلاعاتش کامل بیرون آمد و همه آن را می‌توانیم بفهمیم که چه‌چیزی دارد.

سردار حاجی‌زاده نیز در بخشی از این گزارش می‌گوید: بخشی‌هایی از این هارد مربوط به اطلاعات ذخیره شده بود و بخش‌هایی هم مربوط به مدیریت پروازی، مدیریت پروازی یعنی نحوه هدایت پرنده که پیچیدگی‌های خاصی دارد.

کارشناس نیروی هوافضای سپاه در ادامه توضیح می‌دهد که یک مجموعه سه‌کامپیوتره که هاردهای پردازش سه‌تایی با همدیگر بوده که به‌عنوان کامپیوتر پرواز آن استفاده می‌شد، در این پهپاد وجود داشت. کامپیوتر محموله ویژه و کامپیوتر ارتباطات ماهواره‌ای هم داشته که این کامپیوترها کاملاً "خاصی منظوره" بوده و صرفاً برای همین موضوع از آنها استفاده شده است.

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از این گزارش می‌گوید: ما مسیر‌های پروازی این پهپاد را در 13 مأموریت در اختیار داریم که هم از افغانستان و هم از پاکستان اطلاعات برداشته است که این اطلاعات همگی داخل کامپیوتر بود.

کارشناس نیروی هوافضای سپاه هم در ادامه توضیح می‌دهد که تدبیر فرمانده نیرو این بود که مهندسی معکوس را هم روی این پهپاد انجام دهیم، لذا پرنده‌ای تعریف شد که RQ ایرانی است که برای رسیدن به آن با توجه به پیچیدگی‌های دینامیک پردازش، باید یک پرنده کوچک‌تر طراحی می‌کردیم که از آن ارزان‌تر و ساده‌تر باشد.

تست‌های زمینی RQ170 انجام شده و ان‌شاءالله بعد از نمایشگاه تست پروازی آن انجام می‌شود. نمونه یک به یک هم را که مأموریت آن به‌عهده ما است و پرنده‌ای است که قادر به شناسایی عمیق و کار رزمی عمیق است داریم. ما این پهپاد را به‌عنوان بمب‌افکن داریم و برای پرواز علیه ناوها به‌خاطر رادارگریزی گزینه مناسبی است، البته نمونه 15 درصد آن را نیز که قدری کوچک‌تر است، هفته قبل کار پروازش را انجام دادیم و موفق هم بود و ان‌شاءالله ظرف سال جاری هم نمونه 40 درصد و هم مدل یک به یک پرواز خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 



پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:21 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

شهرستان طبس به خاطر موقعیت جغرافیایی ویژه اش، در بر دارنده حوادث بزرگی در تاریخ اسلام بوده است و از طرفی نخستین شهر خراسان بود که با آغوش باز از سربازان اسلام استقبال کرد به همین دلیل طبس یکی از پناهگاههای امامزادگان محسوب می شود.

میقات الرضا (5)

از اینروست که طبس گلشنی است به گل ولایت آراسته و مزین به وجود بارگاه حضرت حسین بن موسی الکاظم، برادر بزرگوار امام رضا (ع).

بارگاه منور این امامزاده واجب التعظیم از این روی میقات الرضا (ع) نام گرفته است زیرا اولین منزلگاه و دروازه ورود به مشهد الرضا (ع) و حرم شریف رضوی است.

در همین دیار است که گنبد فیروزه ای، گلدسته های زیبا، سقاخانه های با صفا و صحن و سرای دلگشای حضرت، رهگذران را به سوی خویش فرا می‌ خواند و لبیک گویان به سوی مشهد الرضا (ع) رهسپار می شوند.

میقات الرضا (1)

این امامزاده از جمله امامزادگانى است که مورخان ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم (ع) دانسته ‌‌اند که بر همین اساس ایشان برادر هشتمین پیشوای شیعیان جهان هستند.

امامزاده حسین ‌بن موسی‌الکاظم (ع) همه ساله مطاف ده‌ ها هزار زائر و میهمان امام هشتم (ع) است.

ظاهرا حسین از آخرین فرزندان موسی‌بن جعفر (ع) بوده که دوران کودکی و نوجوانی وی مصادف با حکومت هارون‌ الرشید و تاخت و تازهای او و اعمال جنایاتی سنگین نسبت به خاندان پیامبر (ص) بوده است.

میقات الرضا (9)

در آن زمان که فرزندان علی (ع) و شیعیان، سخت تحت تعقیب عمال عباسی بودند، حسین ‌بن موسی که نوجوانی بیش نبود نیز از ظلم و ستم خلفا در امان نبود و همراه دیگر فرزندان موسی ‌بن جعفر (ع) مدتها متواری بوده و در خفا به سر برده است تا آنکه در سرزمین طبس به دست عمال عباسی به درجه رفیع شهادت نائل می ‌شود.

بر اساس برخی اسناد بنای اولیه این بارگاه در قرن پنجم احداث و بعدها در قرن سیزدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

در زلزله سال ۱۳۵۷ به کلی ویران شد، اما با همت آستان قدس رضوی بقعه مرکزی و رواق ‌های گرداگرد آن بازسازی شد و اکنون بنایی کاملا مطلوب و درخور شان این امامزاده و در راستای رفاه حال زائران با به کارگیری طرحی جامع احداث شده است.

اما در میقات الرضا (ع) تسهیلاتی فراهم شده تا مسافران گرد خستگی در چشمه صفای این امامزاده از تن بشویند و برای دیدار محبوب و حضور در مشهد مقدس آماده شوند.

این امامزاده منزلگاهی برای مسافرانی است که از شهرهای جنوبی و شرقی به مشهد سفر می کنند.

در اطراف صحن و سرای این امامزاده ۱۵۰ اتاق مفروش و با امکانات اولیه تجهیز شده و در خدمت زائران است.

۱۲ مهمانپذیر ویژه مجهز به اتاقهای خواب، آشپزخانه، سرویسهای بهداشتی و … در سر درب شش مدخل ورودی به آستانه امامزاده به شکل زیبایی برای اقامت زائران ساختمان سازی شده است.

همچنین دو باب آشپزخانه با تجهیزات کامل آشپزی به طور شبانه روزی دایر و به صورت رایگان در خدمت زائران است.

میقات الرضا (4)

فروشگاه تعاونی، فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی، پارک بازی کودکان،‌ پارکینگ، فرهنگسرا، پاسگاه، دارالشفاء، سقاخانه و … همه و همه از امکاناتی است که برای مسافران در این مجموعه عظیم در نظر گرفته شده است.

در جوار این امامزاده، مجموعه زیبای باغ رضوان نیز چشم اندازی قابل تحسین در نورپردازی، ایجاد فضای سبز، پارک بازی، سکوهای اقامتی واحدهای تجاری و خدماتی در ضلع جنوب غربی آستانه مبارک در خدمت رفاه زائران است.

میقات الرضا (ع) سرزمین مقدسی است که سالانه پذیرای بیش از سه میلیون زائر خسته از راه بوده و مشتاقان را به سوی خود فرا می خواند.

این امامزاده طبس را به نگین کویر ایران تبدیل کرده است.

برگرفته از  “دانشنامه طبس گلشن



پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:14 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

امامزاده : امامزاده حسین بن موسی الکاظم برادر تنی امام رضا در طبس 
باغ گلشن : باغ گلشن با معماری تاریخی در شهر طبس با وجود دو نهر زیبای آب در آن که تامین کننده آب مورد نیاز کشاورزی در طبس بوده و هست
روستای خرو : روستای ییلاقی خرو در 24 کیلومتری طبس بسیار بسیار زیبا با آب و هوایی متفاوت در شهر کویری طبس دارای چشمه های آب گرم و سرد و حمام مرتضی علی
روستای ازمیغان : روستای ازمیغان در 50کیلو متری طبس در مسیر جاده طبس مشهد واقع شده که در این روستا ما شاهد شالی کاری می باشیم
روستای نای بند : این روستای تاریخی معروف به ماسوله کویر می باشد که از معماری باستانی سود می برد و در 250کمیلو متری طبس به سمت کرمان واقع شده است.
طاق شاه عباسی : این طاق در روستای خرو می باشد که دارای بیش از 700 سال قدمت است

 

امامزاده حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام)

 

 

باغ گلشن طبس 

 

 

 

روستای ازمیغان

 

 

بافت قدیمی شهر دیهوک

 

 

روستای هودر

 

 

روستای خرو

 

 

روستای نایبندان

 

 

  



پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:11 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه



پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 7:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر بركتی است كه اعمال بسیاری برای آن ذكر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر كس یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شركت در میهمانی ماه مبارك رمضان می باشد. برای درك عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذكر شده است كه فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه  - در صورت امكان و بلا مانع بودن -  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم"گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اكرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو كیستی؟ به خدا سوگند كه من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و كلامی شیرین تر از كلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم كه در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا كنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افكند.

امید آن است كه در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نكنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.

" التماس دعا"

برگرفته از مفاتیح الجنان

گروه دین و اندیشه تبیان



یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 5:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

http://s5.picofile.com/file/8121380500/ZIBA_GIFS_2.gif

 

 

 

 



پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:17 قبل از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

در این حمله نظامی، شیطان بزرگ با مفتضحانه‏ترین وضعی شکست خورد. شکست شیطان بزرگ در این عملیات، حمله فیلداران ابرهه را به خانه کعبه در ذهن‏ها زنده می‏کند. 

لشگریان ابرهه، همچون نیروهای متجاوز آمریکایی، از فراوانی قدرت و شوکت، تصور نمی‏کردند کسی بتواند مانع حمله آنها به خانه کعبه شود، ولی آن هنگام که به سوی کعبه هجوم آغاز کردند، به فرمان خداوند متعالی پرندگانی در آسمان ظاهر شدند و سنگ‏هایی که در منقار داشتند، بر سر فیل‏سواران فرود آوردند و بدین وسیله، کافران یکی پس از دیگری به هلاکت رسیدند. 

در پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ نیز دانه‏های ریز شن، دسیسه بزرگ آمریکا را فرو شکست. 

بازخوانی یک سناریوی شکست خورده ( عملیات پنجه عقاب ) 

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که با اسارت گرفتن ۵۳ نفر از جاسوسان آمریکا به پایان رسید آن چنان ضربه ای به حیثیت آمریکا وارد کرد و سیاست های استعمار گرانه آن ها را از هم پاشید که کاخ سفید را بر آن داشت که به هر نحو ممکن این مساله را حل کند. 
بنابراین آمریکا در گام اول با اقدامات دیپلماتیکی خود به تحریم روابط سیاسی و اقتصادی ایران زد و در گام دوم طرح تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرارداد 

خلاصه اینکه برخورد با جاسوس خانه آمریکا در تهران که با اراده انقلابی دانشجویان مسلمان انجام پذیرفت، کاخ سفید را برای فرار از کابوس این ماجرای تحقیرآمیز با سردرگمی های زیادی مواجه نمود. 

امریکا با طراحی عملیاتی پیچیده و دقیق برای حمله نظامی به ایران، به بهانه رهاسازی جاسوس های مستقر در محل سفارت روی اورد : آمریکایی ها با غرور و اطمینان ناشی از پیش بینی نیروی انسانی کارآزموده و تجهیزات مدرن و کارآمد در شبانگاه پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در حالی که خود را بر زمین طبس می دیدند، در اوج حیرت و ناباوری ها با وقوع طوفان شن و برخورد بالگردهای متجاوز به یکدیگر، شکست سنگین و غیرقابل تصوری را متحمل گردیدند و سرانجام با لغو عملیات مجبور به فرار از خاک ایران شدند. 


● نقشه عملیات 

در ابتدا بهترین روش در نظر نیروهای ویژه، وارد شدن به ایران از طریق كامیون‌ها و به وسیله مرز زمینی تركیه بود ولی این روش به دلایل سیاسی و ریسك تلفات سنگین، كنار گذاشته شد. سپس موضوع عملیات از طریق هوا مطرح شد. در دسامبر ۱۹۷۹ گروهی از نیروهای ویژه انتخاب شده و تحت تمرینات مخصوص قرار گرفتند. این تمرینات تا مارس ۱۹۸۰ به طول انجامید. در تاریخ ۱۶ آوریل ۱۹۸۰ (۲۷ فروردین ۱۳۵۹) انجام عملیات تایید شد و دستور شروع آن داده شد. بین روزهای ۱۹ تا۲۳ آوریل (۳۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۵۹) نیروهای ‌عمل‌كننده به جنوب غربی آسیا منتقل شدند. این نیروها تمرینات خود را در پایگاهی در مصر گذرانده بودند. 
نیروهای شركت‌كننده در ماموریت از هر ۴ نیروی مسلح آمریكا انتخاب شده بودند. ۸ فروند بالگرد RH-۵۳D مین روب از نیروی دریایی با خدمه از نیروی تفنگدار دریایی ۱۲ فروند هواپیما از نیروی هوایی ( ۳ فروندEC-۱۳۰E - ۴ فروند MC-۱۳۰E - ۳ فروند AC-۱۳۰ و دو فروند C-۱۴۱ ) و كماندوها نیز از ارتش آمریكا انتخاب شده بودند. تعدادی از رابطین نیز قبل از شروع عملیات به تهران فرستاده شده بودند. ناوهای هواپیمابر USS Nimitz (CVN۶۸) و USS Coral sea (CV۴۳) نیز در دریای عمان حاضر بودند و آمادگی پشتیبانی هوایی عملیات را با F-۱۴A - A-۶E و A-۷E های خود داشتند. 
كلیات نقشه خیلی ساده بود. نیروهای عمل‌كننده شب قبل از حمله وارد ایران می‌شدند؛ به نحوی خود را به تهران می رساندند و تا شب حمله مخفی می‌شدند، حمله را انجام می‌دادند و سپس از ایران خارج می‌شدند. 
ولی در جزییات نقشه كمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسید. در شب اول عملیات ۳ فروند MC-۱۳۰E وارد ایران می‌شدند و در نقطه‌ای نزدیك شهر طبس فرود می‌آمدند. این ۳ فروند حامل نیروهای دلتا، فرماندهان عملیات، مترجمین و رانندگان كامیون‌ها بودند. ۳ فروند EC-۱۳۰E به دنبال هواپیماهای قبلی روانه می‌شدند و خود را برای سوخت رسانی به بالگردها در محل فرود آماده می‌كردند. زمانی كه بالگردها سوخت‌گیری كردند، نیروهای دلتا را سوار كرده و عازم منطقه‌ای در نزدیكی تهران می‌شدند تا در آن جا با رابطینی كه ازقبل در ایران حضور داشتند، دیدار كرده و در مكان امنی پنهان شوند. بالگردها نیز به مكان امنی در همان نزدیكی رفته و تا زمان فراخوانده شدن توسط نیروهای ویژه، در آن جا مخفی می‌شدند. 
در شب بعد مجددا MC-۱۳۰E و EC-۱۳۰E ها به ایران پرواز می‌كردند. منتها این بار حامل تعدادی كماندو و هدف آنها فرودگاه منظریه می‌باشد. كماندوها به فرودگاه حمله و آن جا را تصرف می‌كردند تا دو فروند C-۱۴۱پیش بینی شده برای تخلیه گروگان‌ها و نیروهای دلتا بتوانند فرود بیایند.۳ فروند AC-۱۳۰E نیز به منظور پشتیبانی و پوشش كماندوهایی كه به فرودگاه منظریه حمله می‌كردند وارد عمل می‌شدند. همزمان با حمله گروه دوم كماندوها به فرودگاه منظریه، نیروهای دلتا به محل سفارت حمله می‌كردند، گروگان ها را نجات داده و با كامیون‌ها به سمت استادیوم امجدیه (شهید شیرودی) حركت می‌كردند. بالگردهای RH-۵۳D در این مكان منتظر آنها بودند. كماندوها و گروگان‌ها سوار بر بالگردها شده و به سمت فرودگاه منظریه حركت می‌كردند و با دو فروند C-۱۴۱ از ایران خارج می‌شدند و راهی پایگاهی در عربستان سعودی می‌شدند. البته چون بالگردها را نمی‌توانستند از ایران خارج كنند، قبل از ترك ایران آنها را منهدم می‌كردند. 
همان‌طور كه می‌بینید طرح عملیات به خوبی برنامه‌ریزی شده بود ولی تقدیر خداوند چیز دیگری بود و به شكست افتضاح‌آمیز نیروهای آمریكایی انجامید. 

● بالگردها 

چرا بالگرد RH-۵۳D برای این عملیات انتخاب شد؟ 

بالگرد RH-۵۳D نمونه ویژه ضدمین CH-۵۳ سیكورسكی می‌باشد. نیروی دریایی آمریكا اولین فروند از ۳۰ فروند سفارشی خود را در سال ۱۹۷۳ تحویل گرفت تا آن را با نمونه‌های قدیمی RH-۳A جایگزین كند. تصادفا تنها مشتری دیگر این بالگرد نیروی دریایی ایران با ۶ فروند سفارش بود. در ابتدا انتخاب نوع مشخصی از این بالگرد برای شركت در عملیات مشكل بود، ولی همه بر سر شركت این بالگرد در عملیات توافق داشتند. این بالگرد به خاطر ظرفیت زیاد حمل نفرات و حمل بار، مورد توجه بود. در حالت كاملا بارگیری شده قادر به حمل ۳۰ نفر و در حدود ۴۲۰۰۰ پوند بار (در حدود ۱۵ تن) و رسیدن به سرعت ۱۶۰نات بود. نوع RH-۵۳D به مخازن سوخت اضافی مجهز بود از این رو توانایی حمل مسافت بیشتری را نسبت به نمونه اصلی خود یعنی CH-۵۳ داشت. 
یك سال قبل از این جریان، یك فروند RH-۵۳D اسكادران HM-۱۲ نیروی دریایی آمریكا پرواز بدون وقفه‌ای را از پایگاهی در ویرجینیا به پایگاهی در كالیفرنیا انجام داد. این پرواز حدودا ۱۸ ساعت و نیم طول كشید و بالگرد بیش از ۲۰۷۷ ناتیكال مایل را طی كرده بود. در طول مسیر بالگرد از یك فروند HC-۱۳۰ دفاع ملی هوایی آمریكا سوخت‌گیری می‌كرد. این پرواز كه قابلیت‌های RH-۵۳D را در پروازهای طولانی مدت به خوبی نشان می‌داد، توسط ستوان رادنی دیویس انجام شده بود. 
در اكتبر ۱۹۷۹ اسكادران HM-۱۶ نیروی دریایی آمریكا در یك رزمایش مشترك نظامی با كانادا شركت داشت. در این رزمایش، هدف اصلی این اسكادران پاك‌سازی یك آبراه استراتژیك از مین‌ها بود. ۴ روز بعد از پایان رزمایش، به این اسكادران دستور داده شد تا در اسرع وقت خود را به اقیانوس هند برسانند. طی ۳۴ ساعت تمام پرسنل و تجهیزات از ویرجینیا به ناو هواپیمابر نیمیتز منتقل شدند. جایی كه RH-۵۳D های آنها با رنگ قهوه‌ای پوشانده شده بود تا هم در صحرا استتار شوند و هم این كه شبیه به بالگردهای نیروی هوایی ایران به نظر برسند. افراد اسكادران ۸ فروند بالگرد را برای عملیات آماده كردند و پس از ۱۹۳ روز حضور مستمر بر روی دریا، به خانه بازگشتند. 


● شروع عملیات 

در بعد از ظهر ۲۷ آوریل ۱۹۸۰، ۶ فروند C-۱۳۰ از پایگاهی در عمان برخاسته و راهی منطقه‌ای در نزدیكی طبس شدند كه با كد Desert ۱ شناخته می‌شد. همزمان ۸ بالگرد هم از روی ناو نیمیتز برخاسته و عازم همان مكان شدند.۰ 




● اولین مشكلات 

یك ماه قبل از شروع عملیات، یك متخصص نیروی هوایی آمریكا منطقه‌ای را برای فرود هواپیماها آماده كرده و اطراف آن را به چراغ‌های راهنمای فرود مجهز كرده بود. همچنین یك هواپیمای جاسوسی CIA در پروازی در آن منطقه امواج راداری را در ارتفاع ۳۰۰۰ پایی ردیابی كرده بود. با این وجود به خلبانان بالگردها دستور داده شده بود كه زیر ارتفاع ۲۰۰ پایی پرواز كنند تا از شناخته شدن توسط رادار جلوگیری كنند. 
این محدودیت ارتفاع باعث شد تا بالگردها دچار طوفان شن بشوند. این طوفان باعث شد تا دو بالگرد دچار نقص فنی شده و از ادامه عملیات بازبمانند. یكی از بالگردهای سالم بازگشت تا خدمه دو بالگرد معیوب را سوار كند كه با این كار عملا ۲۰ دقیقه از برنامه عقب افتاد. اكنون عملیات با ۶ فروند بالگرد كه حداقل مورد نیاز برای اجرای عملیات بود، بایست ادامه می‌یافت. اولین گروه ۳ فروندی از بالگردها ۱ ساعت دیرتر از برنامه به Desert ۱ رسیدند درحالی كه گروه دوم نیز با ۱۵ دقیقه تاخیر به محل فرود رسیدند. بعد از استقرار بالگردها، معلوم شد كه یكی از آنها سیستم هیدرولیك خود را از دست داده و از آن جایی كه ادامه ماموریت با ۵ فروند امكان پذیر نبود، ماموریت لغو شد و بالگردها برای بازگشت به پایگاه مشغول سوخت‌گیری از EC-۱۳۰E ها شدند. مشكل دیگری نیز وجود داشت. یك اتوبوس با ۴۰ مسافر كه از جاده‌ای در آن نزدیكی عبور می‌كردند، راننده و مسافرین تا لحظه‌ای كه نیروهای آمریكایی ایران را ترك كردند، به عنوان گروگان دستگیر شده بودند. 



● حادثه اصلی در صحرای طبس 

درحالی كه بالگردها وهواپیماها خود را برای بازگشت آماده می‌كردند، اتفاقی باعث شد كه شرایط بدتر از قبل شود. 
یك فروند بالگرد كه سوخت‌گیری كرده بود تیك آف كرد تا جای خود را به بالگرد دیگری بدهد كه به دلیل طوفان شن و عدم دید كافی به یك فروند MC-۱۳۰E برخورد كرد. هر دو بالگرد به تلی از آتش بدل گردیدند و باعث كشته شدن ۸ نفر و مجروح گردیدن ۴ یا ۵ نفر دیگر شدند. 

كشته شدگان عبارت بودند از : 
كاپیتان هارولد لوییس فرمانده MC-۱۳۰E 
كاپیتان لین مكینتاش خلبان MC-۱۳۰E 
كاپیتان ریچارد بیك خدمه MC-۱۳۰E 
كاپیتان چارلز مك میلیان خدمه MC-۱۳۰E 
سروان جویل مایو مهندس پرواز MC-۱۳۰E 
ستوان روی جانسون خدمه RH-۵۳D 
ستوان جان هاروی خدمه RH-۵۳D 
جورج هلمز خدمه RH-۵۳D 
به خاطر هرج و مرج پیش آمده پس از برخورد دو بالگرد، نیروهای امریكایی سعی در تخلیه منطقه در اسرع وقت داشتند. از این رو ۵ فروند بالگرد باقیمانده را سالم رها كرده و حتی مدارك و اسناد محرمانه موجود در آنها را نیز از بین نبردند. همین اسناد باعث شد كه اكثر رابطین این عملیات كه از قبل در تهران به سر می بردند، دستگیر شوند. 



● بررسی عملیات 

پس از بازگشت افتضاح آمیز (بخوانید فرار) نیروها، یك كمیسیون ۶ نفره مامور بررسی دلایل شكست شد. یكی از موضوعاتی كه كمیسیون به آن انتقاداتی وارد كرد، انتخاب خدمه پروازی كم تجربه از نیروی تفنگداران دریایی برای خلبانی بالگردهای RH-۵۳D نیروی دریایی بود. به گفته این كمیسیون، این خلبان تجربه كمی در پروازهای دور از پایگاه و طولانی مدت داشته بودند؛ همچنین در سوخت گیری از C-۱۳۰ هم تبحر كافی نداشتند و این درحالی بود كه صدها خلبان با تجربه H-۵۳ در نیروی هوایی و نیروی دریایی وجود داشت.موضوع دیگر تعداد بالگردها بود. به عقیده كمیسیون حداقل ۱۰ یا ۱۲ بالگرد باید از ناو نیمیتز پرواز می كردند تا وجود ۶ فروند الزامی برای اتمام عملیات تضمین می شد. همچنین كمیسیون معتقد بود اگر از روش سوخت گیری در هوا استفاده شده بود، شاید نتایج بهتری بوجود می آمد. كما این كه اگر از این روش استفاده می شد، دیگر نیازی به فرود هواپیماها و بالگردها در نقطه Desert ۱ برای سوخت رسانی به بالگردها وجود نداشت. 


بالگردها: 
بالگرد با رجیستر ۱۵۸۷۶۱ در برخورد با MC-۱۳۰E با رجیستر ۶۲-۱۸۰۹ نابود شد. 
۵فروند بالگرد RH-۵۳D در منطقه Desert ۱ رها شدند. 
رجیستر این بالگردها عبارت بود از: ۱۵۸۶۸۶-۱۵۸۷۴۴-۱۵۸۷۸۰-۱۵۸۷۵۸-۱۵۸۷۵۳ 
ذكر چند نكته ضروری است: 
اول این كه نباید نقش مقدرات الهی را دراین حادثه فراموش كنیم. این یكی از الطاف خفیه الهی بود كه طعم چنین شكستی را به طراحان این نقشه چشاند. الحمدلله 
دوم این كه طراحان عملیات فكر می كرده‌اند كه نیروی هوایی ما با خروج مستشاران آمریكایی كاملا فلج شده و به راحتی می‌توانند ۸ فروند بالگرد عظیم الجثه RH-۵۳D و بالغ بر ۱۰ فروند هواپیمای ترابری C-۱۳۰ و C-۱۴۱ را به راحتی در آسمان تهران پرواز دهند و كسی هم مزاحم كارشان نشود. ولی حتی اگر ماموریت به دلیل طوفان شن شكست نخورده بود، اولا كار آزادسازی گزوگان‌ها كار راحتی نبود و مسلما از دو طرف تلفات سنگینی می‌گرفت و ثانیا تیزپروازان نیروی هوایی ما مسلما اجازه خروج از فضای هوایی كشورمان را به هیچ كدام از این هواگردها نمی‌دادند. 
چند نكته دیگر در مورد هواگردهای حاضر در عملیات: 
AC-۱۳۰ نمونه‌ای از هواپیمای ترابری هركولس است كه جهت پشتیبانی از نیروی پیاده به ۴ عدد مسلسل سنگین در سمت چپ بدنه مجهز شده است. 
پس از شكست این عملیات بود كه نیاز به هواگردی كه دارای مشخصات بالگرد و هواپیما باشد، احساس شد. از این رو طرح V-۲۲ یك سال بعد از واقعه طبس شروع شد. 
خلاصه اینکه آمریکا باید امروز به این عبرت تاریخی بنگرد و شکست "عملیات پنجه عقاب" خود را در مقابل طوفان شن که از امدادهای غیبی الهی بوده به نظاره بنشیند تا اندکی از توهمات بلند پروازانه و جنگ طلبانه خود بکاهد. 

خلاصه دیگری از این واقعه که خیانت های رئیس جمهور ان زمان یعنی بنی صدر را نیز اشکار نموده : 

سیاستمداران كاخ سفید، در ظاهر می‌كوشیدند مسألۀ گروگان‌ها به صورت مسالمت‌آمیزحل شود؛ حتی آنها پیش از آغاز برنامۀ نظامی، برای مذاكرات جدید، زمینه‌چینی می‌كردند تا مسئولان ایران را غافلگیر كنند. 
اما در واقع، مدت پنج‌ماه بود كه نیروهای ویژه‌ای را برای این كار در محیطی مشابه صحرای طبس در «آریزونا» آموزش می‌دادند. بنا بود كه این طرح، با نام «عملیات پنجۀ عقاب» چهارم تا ششم اردیبهشت ۱۳۵۹ اجرا شود. 
برنامه‌ این گونه بود كه در شب اول، هشت بالگرد و هفت هواپیمای غول پیكر C-۱۳۰ در عمق خاك ایران فرود بیایند. سپس بالگردها و شبانه سوختگیری و به نقطه‌ای در نزدیكی تهران پرواز كنند و تا شب بعد منتظر بمانند. بنا بود كه شب دوم گروه‌های ویژه‌ای به سفارت حمله كنند و همراه گروگان­ها، به ورزشگاهی نزدیكی سفارت بروند. سپس به طور همزمان، فرودگاه مجاور اشغال شود و همه با هواپیمایی كه آنجا مستقر شده است، به پرواز درآیند. 
سپس طرح پایانی اجرا می‌شد كه شامل حمله به مراكز اقتصادی و اماكن شخصیت‌های مؤثر و كلیدی و در نهایت كودتایی با همكاری عوامل لیبرال، ضد انقلاب و جاسوسان مستقر در ایران بود. سرانجام كارتر در نطقی، سقوط نهضت اسلامی را اعلام می‌كرد. 
طبق برنامه، چهارم اردیبهشت ۱۳۵۹ش، هفت فروند هواپیمای غول پیكر c-۱۳۰ و هشت فروند بالگرد وارد مرز ایران شدند، در حالی كه نیروهای ویژۀ عملیات، تجهیزات پیشرفتۀ نظامی و وسایلی همچون جیپ، موتور سیكلت‌های تندرو و مخصوص عملیات و... همراه داشتند. 
آنها از جنوب كشور وارد مرزهای ایران شدند و با هماهنگی دولت بنی‌صدر پس از طی حدود یكصد كیلومتر، بدون اینكه مانعی در مسیرشان باشد، در فرودگاهی متروكه، نزدیك رباط‌خان طبس فرود آمدند. بنی‌صدر، پیش‌تر دستور داده بود كه تجهیزات ضدهوایی از مسیر مورد نظر برداشته شوند. نیمه‌شب بود كه نیروهای ویژه به صحرای طبس رسیدند. یكی از بالگردها از هواپیمای c-۱۳۰ سوختگیری كرد و از زمین برخاست كه ناگهان بر اثر اشتباه خلبان با هواپیما برخورد كرد و هر دو آتش گرفتند. سپس بر اثر طوفان شن، دو بالگرد دیگر، دچار نقص فنی شدند و از انجام عملیات باز ماندند. در نتیجه اجرای طرح با هماهنگی كارتر متوقف شد و آمریكایی‌ها از بیم آنكه، همگی در طوفان شن نابود شوند یا اسیر نیروهای ایران بشوند، از فرصت شب استفاده كردند و فرار کردند. آنان، آن­قدر برای فرار عجله كردند كه هشت مزدور كشته شده، اسناد سری و محرمانه در بالگرد‌های به جا مانده را باقی گذاشتند. 
صبح هنگام به وقت آمریكا، هنگامی كه كارتر در تلویزیون ظاهر شد، از چشمان برافروخته و متورم وی، آشكار بود كه شب را نخوابیده است. وی اعلام كرد كه عملیات «پنجه عقاب» شكست خورده است. سپس اظهار كرد كه اسناد طبقه‌بندی شده سری، در بالگردها به جای مانده است. 
در واقع این پیام، برای بنی‌صدر، صادر شده بود. بی‌درنگ، بنی‌صدر دستور داد چند بمب‌افكن، بالگردهای به جا مانده را بمباران كنند. بر اثر این خیانت، فرمانده سپاه یزد محمد منتظر قائم که برای بازرسی و بررسی محل به آنجا رفته بود به شهادت رسید 

منبع : بزرگترين مركز هوا و فضا نوردي



پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:16 قبل از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

* فایل صوتی گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره واقعه طبس

دریافت فایل صوتی

* شرح مکتوب بیانات مقام معظم رهبری در ۲۸-۰۸-۱۳۶۹

اولین بارى که دخالت نظامى در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیروهاى آمریکا به فرمان رئیس‌جمهور دمکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله‌ى نظامى کردند. البته از همان نیمه‌ى راه، جسدهاى سیاه‌شده و جزغاله شده‌شان برگشت! عجیب است! کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه‌ى تاریخى ما، آزمایشگاه چه تجربه‌هاى بزرگى است.

 * شرح مکتوب بیانات مقام معظم رهبری در ۰۳-۰۱-۱۳۷۴

آنها دائم علیه جمهورى اسلامى و این ملت توطئه مى‌کنند. البته سرشان هم دائم به سنگ مى‌خورد؛ امّا ادب نمى‌شوند.

یکى از رئیس جمهورهاى آمریکا، به داخل این کشور هلى‌کوپتر فرستاد و سر و کارش با طوفان طبس، یعنى جنودِ غیبىِ الهى افتاد. این‌ها چه مى‌گویند؟! مى‌فهمند چه مى‌کنند؟! مى‌فهمند چرا؟! با کى مواجهند؟! این یاوه‌هایى که مى‌گویند علیه کیست؟ جوابش با کیست؟

ملت ایران ملت بزرگ و نیرومندى است. ملت ایران ملت متّحد و بافرهنگى است. من تعجّب مى‌کنم چرا این‌ها از گذشتگان خودشان و از این شانزده سال، عبرت نمى‌گیرند؟! دائم علیه جمهورى اسلامى و ملت و مسئولین ایران یاوه‌گویى و دروغ‌پراکنى مى‌کنند!

سران و بزرگان آن‌ها، دائم راجع به جزایر خلیج فارس، تسلیحات ایران، انرژى اتمى و سلاح شیمیایى دروغ پراکنى مى‌کنند.

اگر روزنامه‌ها بنویسند، آدم مى‌گوید «خوب؛ روزنامه‌نگارند. براى نان‌شان مجبورند دروغ بگویند!» رؤساى مجلس و رئیس‌جمهورشان مى‌گویند! انسان تعجّب مى‌کند که چرا یک نظام، باید این قدر دچار انحطاط و نکبت معنوى شود، که به درون این مزبله دروغگویى بیفتد!

* شرح مکتوب بیانات مقام معظم رهبری در ۱۲-۰۸-۱۳۸۹

رئیس جمهور آمریکا براى نجات این گروگان‌ها [لانه جاسوسی] دست به حمله‌ى نظامىِ پنهانى و شبانه به ایران زد. جاسوسانشان را در اینجا بسیج کردند، مقدمات فراوانى فراهم کردند، آدم دیدند، جا دیدند، با هلیکوپتر و هواپیما حمله کردند، آمدند که طبس پیاده شوند و از آنجا بیایند و به خیال خودشان گروگانها را خلاص کنند و ببرند؛ که آن ماجراى معروف طبس اتفاق افتاد.

خداى متعال آبروى این‌ها را برد، هواپیماها و هلیکوپترهاشان آتش گرفت و مجبور شدند از همان طبس برگردند و بروند.



پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:1 قبل از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

 

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ (۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبَابِيلَ (۳) تَرْمِيهِم بِحِجَارَةٍ مِن سِجِّيلٍ (٤) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ (۵)

به نام خداوند بخشنده ي مهربان
1. مگر نديد پروردگارت با پيلداران چه كرد
2. آيا نيرنگشان را بر باد نداد
3. و بر سر آن‌ها دسته دسته پرندگاني «اَبابيل» فرستاد
4. كه بر آنان سنگ‌هايي از گل سخت مي‌افكندند
5. و (سرانجام، خدا) آنان را مانند كاه جويده شده گردانيد

In the name of Allah the merciful and the compassionate.


YUSUFALI: Seest thou not how thy Lord dealt with the Companions of the Elephant? 

YUSUFALI: Did He not make their treacherous plan go astray? 

YUSUFALI: And He sent against them Flights of Birds, 

YUSUFALI: Striking them with stones of baked clay. 

YUSUFALI: Then did He make them like an empty field of stalks and straw, (of which the corn) has been eaten up.

شكست آمریكا در صحرای طبس ایران ( تصویری)



درباره وبلاگ

این وبلاگ در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی فعالیت می کند.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه حضرت امام خمینی(ره)شیرآب







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 335
بازدید کل : 134968
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->