پایگاه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی(ره)روستای شیرآباد -طبس گلشن

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مجلس روضه همراه با سخنرانی و مدیحه سرائی در محل هیئت حسینی شیرآباد برگزار گردید.

این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امام  حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای مهاجریان امام جمعه محترم شهرستان طبس آغاز شد و سپس امام جمعه در رابطه با فضایل و مناقب حضرت زهرا (سلام الله علیها) به بیان روایات و احادیث در این زمینه ایراد سخنرانی نمودند و اینکه برای گرفتن حق، انسان باید تلاش کند، هر چند که تنها باشد و حامی و پشتیبانی نداشته باشد؛حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) علیرغم اینکه تنها بوده اما در دفاع از حق از هیچ کوششی دریغ نکردند.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(علیه السلام) آقایان احمد باقری،حسن آذرنیوشه و سید عباس هاشمی به مدیحه سرائی پرداختند.

و سپس روحانی مستقر روستا (حجه الاسلام حجی آقایی) ضمن تشکر از حضور عزیزان در مراسم شب شهادت حضرت زهرا اطهر(سلام الله علیها)، گزارشی از برنامه های فرهنگی روستا همچون، مراسم اعتکاف، اقامه نماز جماعت صبح،راه اندازی بانک CDو... پرداختند.

در پایان این مراسم همه عزاداران بر سر سفره حضرت مهمان گردیدند.

ضمنا همزمان با برگزاری مراسم با گذاشتن صندوق در صحن هیئت برای زلزله زدگان استان بوشهر کمک از بین محبین حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)جمع آوری شد.

y3879_IMG_3649.jpg

 



شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, :: 10:29 بعد از ظهر ::  نويسنده : مرتضی احمدی

چرا حجابت رو رعایت نمی کنی..... چون هنوز بچه ام و تنها ۱۸ساله امه

چرا نماز نمی خونی ....... چون هنوز بچه ام و تنها ۱۸ساله امه

چرا بانامحرم حرف می زنی ........چون بچه هستم و تنها ۱۸ساله امه

چرا و چون های زیادی

ولی  یادمان باشد فاطمه هم تنها ۱۸سال داشت...

برگرفته از وبلاگ پسری از...

 



17 فروردين 1392برچسب:, :: 10:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه
حجاب، چادر
اوضاع تولید چادر مشکی در سال تولید ملی؛

گلشن: ایران با مصرف 40 میلیون متر پارچه چادر مشکی در سال، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این پارچه در جهان است، اما به‌جای آنکه صادرکننده آن هم باشد حتی سالانه دست‌کم 20 هزارتن از این پارچه، معادل 98 میلیون دلار را وارد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، به نقل از خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص برتر بودن حجاب «چادر» برای حضور زنان در جامعه تأکید داشته اند که یکی از این موارد بیانات ایشان در  ۲۰ مهر ۱۳۷۳ در جمع پرستاران است که فرمودند: «مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که حتماً چادر باشد و غیر چادر نباشد. گفتیم که چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است. ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

از سوی دیگر امسال نیز سال تولید ملی نامگذاری شد و روزهای پایانی آن در حال طی شدن است. اما در خصوص تولید پارچه چادر مشکی که سالها ژاپن و کره محصولاتشان را به کشور ما به عنوان بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان، تحمیل کردند چه اقداماتی انجام شده است؟

تعطیلی کارخانه های تولید چادر مشکی 

علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه سود واردات پارچه چادر مشکی، مانع از تولید آن در کشور شده و در حال حاضر ۹۵درصد نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود، می گوید: چند سال پیش کارخانه ایران مرینوس با سابقه ۳۰ ساله و تخصص در تولید پارچه‌های فاستونی، یک کار تحقیقاتی انجام داد و اعلام کرد که موفق به بافت پارچه چادر مشکی و دسترسی به تکنولوژی رنگ این نوع پارچه شده است. در حال حاضر حدود ۲ سال است که تولید پارچه چادر مشکی در این کارخانه کاملاً متوقف است و در این واحد فقط پارچه فاستونی تولید می‌شود.

به گفته وی، کارخانه‌های کرپ‌ناز، حجاب شهرکرد و نای زرین اصفهان هم با هدف تولید پارچه چادر مشکی احداث شده بودند که کارخانه نای زرین پس از مدتی فعالیت تعطیل شد، کارخانه کرپ‌ناز نیز فقط تولید پارچه‌های سبک سیستم پنبه‌ای دارد و پارچه چادر مشکی در این کارخانه تولید نمی‌شود. کارخانه حجاب شهرکرد هم مقدار محدودی تولید پارچه چادر مشکی دارد که فقط حدود ۵ درصد از نیاز بازار را جوابگو است به طوریکه تولیدات این کارخانه تنها سالانه به ۲ میلیون‌متر می‌رسد که در مقایسه با نیاز ۴۰ میلیون متری کشور رقم قابل توجهی نیست.

دبیر انجمن صنایع نساجی تصریح می کند که در سال گذشته ۲۰ هزار تن پارچه تحت عنوان پارچه چادر مشکی به ارزش ۹۸ میلیون دلار به کشور وارد شد.

غفلت از تولید چادر مشکی/ دولت، یارانه اختصاص دهد

لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس نیز می گوید: با وجود استفاده از چادر مشکی در کشور ما، متأسفانه هنوز در داخل کشور، تولیدات قابل قبولی در این زمینه نداریم و دولت باید با در نظر گرفتن یارانه،‌ زمینه تولید آن را در کشور فراهم کند.

وی تأکید می کند: رونق کارخانه های نساجی در داخل کشور در این زمینه، باید مورد توجه وزارت صنعت قرار گیرد.

قیمت بالای چادر مشکی در کشور

یکی از محلهای اصلی فروش پارچه چادر مشکی در پایتخت، بازار پارچه فروش های مولوی است. درباره قیمت های هر قواره پارچه چادری از یکی از مغازه داران سوال می کنیم که قیمت ها را برای هر قواره که معمولاً ۵ متر است بین ۴۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام می کند.

درباره علت تفاوت زیاد قیمت ها که می پرسیم می گوید: «بستگی دارد که پارچه چادری برای ژاپن باشد یا کره یا کشورهای متفرقه دیگر. پارچه چادر مشکی که سخت تر، هم گیر می آید پارچه اصل ژاپن است. پارچه چادری ژاپن، گران تر است.»

پارچه های چادری را که با دست به سمت آنها اشاره می کند به نام های مختلفی می خواند، میتسوبیشی، کن کن، الماس و… اسامی که به گفته او خیلی از آنها را خود واردکنندگان، روی این پارچه ها گذاشته اند.

مدل به سر گذاشتن چادر مشکی طی دهه اخیر، دستخوش تحولات بسیاری شده، تغییراتی که به منظور حضور راحت تر زنان در جامعه رخ داده است، تا پیش از این تنها مدل های رایج چادر، چادر ساده و چادر عربی بود. اما در این سالها مدل های مختلفی چون چادر ملی، چادر دانشجویی، چادر جلابیب، چادر لبنانی، چادر قجری و… به واسطه برپایی جشنواره های حجاب و مد و لباس، تولید شده و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

در حال حاضر قیمت معمول این چادرها با توجه به پارچه های وارداتی آنها از ۴۰ هزار تومان شروع می شود تا حول و حوش ۱۰۰ هزار تومان. البته بعضی از مدل های آنها که با سنگ ها و دوخت هایی تزئین شده اند و شکل مجلسی به خود گرفته اند رقم هایی بسیار بالاتر دارند.

قیمت بالای چادر، توطئه ای درباره حجاب است

در حال حاضر نمایشگاه مد و لباس فجر در مصلای تهران برپاست، نمایشگاهی که در کنار انواع مانتوها، مدل های مختلف چادر مشکی را نیز به نمایش گذاشته و می فروشد. خانم چادری میانسالی که در این نمایشگاه، مشغول برانداز کردن چادرهای دانشجویی است درباره قیمت چادرها می گوید: دو دختر چادری دارم که فقط برای چادر هر کدام باید ۵۰ هزار تومان، هزینه کنم، ضمن اینکه هزینه مانتو و شلوار و بقیه لباس ها هم هست.

این خانم تأکید می کند که قیمت بالای چادر، خانواده هایی را که سطح درآمد پایینی دارند وسوسه می کند تا فرزندانشان را از پوشش چادر، محروم کنند.

به اعتقاد این مادر، قیمت بالای چادر مشکی در کشور، توطئه ای است از سوی کسانی که نمی خواهند مردم این سرزمین، حجاب اصیل خودشان را حفظ کنند.

یکی از فروشندگان چادر هم می گوید: باید ریشه اینکه چرا چادر مشکی در کشور در سطح انبوه، تولید نمی شود معلوم شود و اینکه چرا دولت در این بخش، هزینه نمی کند؟

قیمت چادر مشکی غیرمنطقی است

حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد هم در این زمینه به خبرنگار فارس می گوید: حتی اگر چادر به قیمت آزاد به کشور وارد شود، هیچ دلیلی برای بالا بودن قیمت آن تا حدی که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد دیده نمی‌شود.

وی با انتقاد از عدم تولید چادر مشکی در داخل کشور با توجه به استفاده زیاد از این محصول تأکید می کند: وزارت ارشاد هم درباره عدم تولید چادر مشکی در داخل کشور به وزارت صنعت انتقادهایی داشته و البته این وزارتخانه هم توضیحاتی را ارائه داده است که این توضیحات قانع کننده نیست.

معاون وزیر ارشاد تصریح می کند که حتی اگر چادر به قیمت آزاد به کشور وارد شود بازهم قیمتی کههم‌اکنون چادر به آن قیمت در بازار به فروش می‌رسد منطقی نیست و این امر نیازمند تدابیر جدی وزارت صنعت و حوزه بازرگانی است.

شاه آبادی می دهد: وزارت صنعت و دولت قول‌هایی داده‌اند که در سال‌های آینده کارخانه تولید چادر مشکی در کشور احداث شود تا بتواند پاسخگوی نیاز داخلی کشور باشد.

ارتباط تولید چادر مشکی و تحریم ها

فاطمه آلیا، نماینده مجلس نیز درباره وابستگی کشور به واردات چادر مشکی به خبرنگار فارس می گوید: در مجلس هفتم این مباحث را در تصویب قانون ساماندهی مد و لباس داشتیم. زمینه تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد فقط باید یک اراده ای شکل بگیرد. این موضوع شاید ارتباطی هم با تحریم ها در کشور نداشته باشد. دولت باید تسهیلاتی را در این زمینه لحاظ کند و وزارت صنعت هم حمایت کند.

وی تأکید می کند که در قانون ساماندهی مد و لباس هم آوردیم که تعرفه واردات باید به گونه ای باشد که اجناس، ارزان تر از اجناس داخلی درنیاید چون مشتاقان واردات بی رویه باعث سرخوردگی تولیدکنندگان داخلی می شوند.

باند واردکنندگان نمی گذارند پارچه تولید شود/ سود کلان واردکنندگان چادر

جمشید بصیری، دبیر سابق انجمن نساجی ایران با صراحت بیشتری درباره علت عدم تولید چادر مشکی در کشور و موانع پیش روی تولیدکنندگان می گوید: اصل قضیه این است که تجارت چادر مشکی ارزان تر، پرسودتر  و راحت تر از تولید آن است.

وی به خبرنگار فارس می گوید: وقتی پارسال ۱۷ میلیون دلار  پارچه چادر مشکی وارد کشور شده و ۱۷۰ میلیون دلار فروش می رود، چطور کسی سراغ تولید می رود؟

دبیر سابق انجمن نساجی ایران ادامه می دهد: وقتی به این راحتی به سود می رسند دیگر چرا طرف، برود زمین بخرد، ساختمان بسازد، ماشین آلات بخرد و کارشناس استخدام کند تا پارچه تولید کند.

بصیری درباره مراحل تولید چادر مشکی هم می گوید: تولید آن چیز خاصی نیست، مسئله این است که عده ای خاص، سود کلانی از این شرایط می برند، واردکنندگان در برابر تولید خوب، مقاومت می کنند. باند واردکنندگان نمی گذارند پارچه تولید شود.

وی تأکید می کند که مشکل ما تحریم ها نیست، مشکل ما از درون است، مشکل ما عده ای از واردکنندگان است که از این شرایط، سود می برند.

در شرایط کنونی که به اذعان فعالان عرصه نساجی کشور سالانه ۴۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، آیا این رواست که ۹۵ درصد آن وارداتی باشد و ما به عنوان کشوری اسلامی با پیشینه تاریخی غنی، چشم به دست های چشم بادامی ها بدوزیم تا پارچه حجاب ما را تأمین کنند؟ آیا هنوز وقت آن نرسیده است که دستگاه های نظارت کننده به سراغ مافیای واردات چادر مشکی و سودهای کلان آن هم بروند؟



17 فروردين 1392برچسب:, :: 10:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

سد کریت طبس، کهن‌ترین و بلندترین سد قوسی جهان است.

سید مهدی قیصری: در کتاب‌های تاریخی روایات مختلفی درباره قدمت بند کریت نقل شده است، برخی آن را متعلق به دوره مغول و برخی متعلق به ۷۰۰ سال قبل می‌دانند.

وی ادامه داد: اما روایت مستند حکایت از تعمیر این بند در اواسط قرن پنجم هجری دارد و این را می‌رساند که زمان ایجاد سد کریت پیش از قرن پنجم بوده، یعنی عمر سد بیش از یک هزار سال است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس افزود: به‌طور کلی با توجه به تنوع مصالح به‌کار رفته و ساختار کلی بنا که در مرحله تعمیر روی آن انجام گرفته، می‌توان استنباط کرد که بند کریت متعلق به چند دوره زمانی مختلف است.

وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بنا که هنر سدسازی ایرانیان را آشکار می‌کند قوسی بودن آن دانست و بیان داشت: بندهای قوسی مقاومت بیشتری در مقابل فشارهای ناگهانی، زلزله و حوادث طبیعی دارد.

قیصری یادآور شد: از ۲ هزار سال پیش تا اوایل قرن بیستم، بلندترین سدهای قوسی جهان «کریت طبس»، «ایزد خواست فارس» و «کبار قم» همگی در ایران احداث شده بودند که در این میان سد کریت طبس با ارتفاع ۶۰ متر برای مدت ۵۵۰ سال بلندترین سد جهان محسوب می‌شده و هم‌اکنون نیز یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای صنعت مهندسی ساختمان به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس اسبق کمیته بین‌المللی سدهای بزرگ، سد کریت را «شگفت‌آورترین دست‌آورد بشر در قرون وسطی» نامیده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس به بیان مشخصات فنی سد کریت پرداخت و گفت: ارتفاع قسمت بیرونی بند از کف رودخانه ۵۲ متر، عمق حوضچه آبگیر ۲۰ متر، طول آن در قسمت تاج ۵۲ متر و ضخامت تاج آن تنها ۱٫۲ متر بوده و در چهار مرحله احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه سد کریت فاقد سرریز است افزود: برآورد می‌شود که این سد بیش از یک هزار مرتبه روگذری سیلاب را تجربه کرده است.

سید مهدی قیصری ادامه داد: در بدنه بند دریچه و مجرایی برای انتقال آب به پشت بند و سوراخ‌های متعددی در ارتفاع بند وجود دارد که اندازه‌های دقیق و متناسبی دارد که این سوراخ‌ها به‌نام «قفل» خوانده می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ سال قبل چهار متر به ارتفاع بند افزوده شده که این افزایش سبب جلوگیری از متروکه شدن این بند شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس سد کریت را نمونه‌ای عالی از طراحی و ساخت سد در بهترین و علمی‌ترین ساختگاه معرفی کرد و این کار را بیان‌گر دقت و دانش بالای سدسازی در قدیم‌الایام در کشور باستانی ایران دانست.

وی خاطرنشان کرد: احداث سد روی طاق برای حذف تونل انحراف، به‌کارگیری برج آبگیری برای کاهش سرعت آب و استفاده از گزینه مقاوم در مقابل سیلاب، نمونه‌های عالی از خلاقیت و روش ابتکاری در ساختن این سد است و آجرهای مربعی شکل، سنگ و ساروج، آهک و خاک رس از عمده‌ترین مصالح به‌کار رفته در سد است.

قیصری گفت: به‌علت توپوگرافی خاص ساختگاه، ارتفاع بلند، احداث چند مرحله‌ای، استفاده از تمامی المان‌های سازه‌ای مشابه سدهای جدید و از همه مهم‌تر مقاومت مناسب بدنه این سد در زلزله‌های تاریخی منطقه به‌ویژه زلزله سال ۱۳۵۷ طبس، ساختمان این سد دارای ویژگی‌هایی خاص است.

وی ادامه داد: زلزله سال ۱۳۵۷ طبس با شدت ۷٫۸ ریشتر و حداکثر شتاب ۰٫۷۵ گرم نیز موجب خسارات عمده‌ای به سد نشده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس افزود: ساختمان این سد به علت عوامل مختلف اجتماعی، طبیعی و بهره‌برداری نادرست دستخوش آسیب و تخریب‌هایی شده که می‌تواند پایداری سازه سد را تهدید کند.

سد کریت در کیلومتر ۵۶ جاده طبس به دیهوک و در ادامه جاده روستای چیروک واقع شده و فاقد امکانات اقامتی و رفاهی است.

این سد در سال ۱۳۷۹ به شماره ۳۵۲۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

همچنین در مجاورت سد قدیمی کریت، سد جدید مخزنی کریت روی رودخانه کریت احداث شده که از نوع بتنی قوسی وزنی بوده و طول تاج آن ۳۲۱ متر و ارتفاع از پی آن ۵۳ متر است.

سد جدید علاوه بر تنظیم ۶۲٫۷ میلیون مترمکعب آب در سال، آب مورد نیاز ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند.



17 فروردين 1392برچسب:, :: 10:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی به چند پرسش درباره ایام فاطمیه

  پاسخ آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به چند پرسش درباره ایام فاطمیه 


  خبرگزاری حوزه: حضرت آیت الله مکارم شیرازی به چند پرسش درباره فاطمیه و برخی مباحث پیرامون آن پاسخ داده اند. پاسخ به شبهاتی پیرامون ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) از جمله این پرسش هاست که تقدیم می شود. 

 

*تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در منابع

سوال: اینکه سه فاطمیه داریم آیا بر اساس سند های شیعی می باشد یا خیر؟ آیا اینکه می گویند دهه فاطمیه 45 روزه ای نداریم چقدر صحت دارد؟ معیار شروع دهه فاطمیه چه زمانی است؟ قبل از شهادت یا بعد از روز شهادت شروع می شود؟

پاسخ: در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند.

*حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟

پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.

*پوشیدن لباس مشکی و عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا (س)

سوال: آیا پوشیدن لباس سیاه در ایام شهادت حضرت زهرا با توجه به وحدت و کراهت لباس سیاه جایز است؟

آیا برپائی مراسم عزاداری در ایام فاطمیه با توجه به مخالفت برخی دستگاههای کشور جائز است؟

آیا در خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند یا شهادت ایشان طبق گفته برخی افسانه است؟

پاسخ: 1- با توجه به این که پوشیدن لباس مشکی در ایام شهادت حضرات معصومین نوعی تعظیم شعائر الهی محسوب می شود کراهت ندارد.

2- هرگاه مراسم به شکلی برگزار گردد که باعث تفرقه صفوف مسلمین نگردد هیچ کس نباید مانع آن گردد و کسانی که مانع برگزاری می شوند تصورشان این است که بعضی از عزاداران شعارهای تندی بر ضد اهل سنت می دهند که در این شرایط باعث تفرقه است.

3- آن حضرت به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند. اسناد این سخن را در کتاب یورش به خانه وحی به نقل از کتابهای اهل سنت آورده ایم.

*تعبیر سیدة النساء العالمین برای حضرت زهرا (س)

سوال: چرا ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء العالمین می‌دانیم؟ چرا که در قرآن از او نامی نیامده است در حالیکه در قرآن از حضرت مریم به این عنوان یاد شده است و ما او را منحصر به زمان خودش می دانیم؟

پاسخ: این تعبیر در برخی از روایات آمده است و سوره هل أتی و کوثر در واقع در شأن آن بزرگوار است و همچنین آیه تطهیر و مباهله.



17 فروردين 1392برچسب:, :: 10:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه

دو حکایت خواندنی از آیت‌الله شیخ محمد حسین زاهد

  دو حکایت خواندنی از آیت‌الله شیخ محمد حسین زاهد 


  تعمق و تدبر در زندگی فردی واجتماعی عالمان دین و سلوک رفتاری و اخلاقی آنان بی شک می تواند ما را در تهذیب نفس و آراستگی به اخلاق اسلامی و رعایت حقوق دیگران یاری رساند. 

 

به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبرگزاری حوزه، آیت الله شیخ محمد حسین زاهد که در جوانی به شغل نفت فروشی در تهران اشتغال داشت  گاه به گاه در درس مرحوم آقا سید علی مفسر حاضر می شد یکی از روزها که با چرخ نفت فروشی گذارش به کنار مسجد جامع تهران افتاده بود ، دقایقی در پای درس آیت الله مفسر نشست ، ولی درآن مجلس یکباره انقلاب و جرقه ای الهی در قلب و جانش پیدا شد و به طور قطع تصمیم گرفت تا از آن به بعد به فراگیری علوم دینی بپردازد و به سلک روحانیت در آید.وی تحصیلات خود را در تهران و مشهد ادامه داد و از محضر بزرگان  بسیاری بهره برد.

*بیرون آمدن شما امر به معروف و نهی از منکر است 

فرزند آیت الله شاه آبادی نقل می کند : بین ایشان (مرحوم شیخ محمد حسین زاهد) و والد مرحوم ما ( آیت الله شاه آبادی-  ره ) رابطه و علاقه خاصی وجود داشت و غالبا" مشکلات خود را با پدرم مطرح می کرد.

روزی ایشان به من گفت: یک سؤالی دارم، می روی از پدرت می پرسی، بگو چشمانم خیلی ضعیف است و خوب نمی بینم لذا وقتی به بازار می آیم با مردم یا حتی زنان برخورد می کنم و متوجه نمی شوم، آیا صلاح می دانید از خانه بیرون نیایم تا این مشکل پیش نیاید؟

وقتی من پیغام آقا را رساندم پدرم فرمود:

می روی پیش شیخ محمد حسین زاهد و از جانب من می گویی، بیرون آمدن شما امر به معروف و نهی از منکر است ولو اینکه اتفاقا" با کسی برخورد کنید و اصلا" وجود شما در بیرون تبلیغ و ترویج دین و معرفی روحانیت است.

بچه‌ها را جذب  مسجد کنیم

یکی از شاگران ایشان نقل می کند  :زمانی که کودک بودیم  محل بازی ما معمولا" جلوی مسجد بود طبق معمول هم سر و صدا داشت.

روزی هنگام بازی، کسی از طرف آقا آمد و گفت: آقا فرموده اند: بزرگتر بچه ها نزد من بیاید، بعد از مشورت، بچه ها مرا انتخاب کردند.

رفتم خدمت ایشان. وقتی خدمت ایشان رسیدم، خیلی احترام گذاشت، بعد فرمود: داداشی نمی خواهی با من رفیق بشوی، با این کلام خیلی در دلم ذوق کردم و مجذوب ایشان شدم.

فردا شب تمام بچه های محل را به مسجد بردم، یادم نمی رود صحنه خیلی جالبی اتفاق افتاد، همه صف اول ایستاده بودیم و در همان حال بازیگوشی می کردیم و همدیگر را هل می دادیم.

بالاخره صبر یکی از نمازگزاران تمام شد و فریاد زد مسجد جای بازی نیست و ما خیلی ترسیدیم، آقا ابتدا آن شخص را آرام کرد .

بعد از آرام شدنش برای اینکه اهمیت کار را به او بفهماند فرمود: اگر من و شما را سر خیابان لاله زار رها کنند، مستقیم به مسجد امین الدوله می آییم، اما این بچه ها در طول مسیر ممکن است ده جا گیر کنند، دام های شیطان گسترده است، با این وضعیت باید این بچه ها را جذب مسجد کنیم.

منبع :حکایات صالحین



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 9:14 بعد از ظهر ::  نويسنده : مرتضی احمدی

 


ای مسجد النبی گل نیلوفرت چه شد؟

یاس کبود سوخته ی پرپرت چه شد؟

ماه غروب کرده ی پیش از غروب عمر

خورشید اوفتاده به پشت درت چه شد؟


 



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 7:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : علی آذرنیوشه


 حدود ده سال است که ساکن مجیدیه هستیم و در تمام این مدت با یک خانواده ارمنی همسایه ایم که انسانهای شریفی هستند، حدود یک سال پیش دختر همسایه مبتلا به بیماری ای شد که باعث فلج شدن هر دو پایش گردید. از آن روز مدام مداوا و طبابت و عوض کردن این دکتر و آن دکترشان شروع شد، ولی فایده ای نکرد

 پارسال یه روز (أیام  فاطمیه بود ) که مرد همسایه داشت میرفت سر کار من هم از در بیرون میرفتم و باهم روبرو شدیم و پس از سلام و احوالپرسی جویای احوال دخترش شدم. گفت: این همه دکتر متخصص و گران قیمت هیچ تاثیری نداشت و هنوز دخترم قادر به حرکت نیست.

به او گفتم: میخواهی دکتر متخصصی را به تو معرفی کنم که حتما این درمان از دستش بر میاد؟؟
گفت: اگر چنین کسی هست و فکر میکنی میتونه خوب بگو!

گفتم: ما مسلمونا یه بانوی بزرگواری داریم به اسم حضرت فاطمه زهرا (س) اگر به او متوسل شوی و از او بخواهی مطمئنم مشکلت حل می‌شود. وقتی این را شنید لبخندی زد و سوار ماشینش شد و گفت: از اینهمه دکتر فوق تخصص و متخصص چکاری بر آمد که از توسل بربیاد؟ ولی دوستام چند تا فوق تخصص که تازه از اروپا آمده اند بهم معرفی کردند. سراغ اونها میرم ببینم چکار میکنند، و خداحافظی کرده و رفت.
من هم به دنبال کارم رفتم و دیگر از آنها خبر نداشتم تا اینکه چند هفته بعد به در خانه ما آمد زنگ زد و مرا کار داشت. رفتم دم در و پس از سلام و احوال پرسی جویای حال دخترش شدم. با چشم گریان گفت: بعد از آن روز که باهم صحبت کردیم من سراغ چندین متخصص دیگر رفتم ولی هیچ اثری نکرد. در صف انتظار یکی از متخصصین بودم و دخترم در کنارم خواب بود ،
 

 

ناگهان یاد حرفهای تو افتادم و در دلم متوسل شدم به همان کسی که گفتی و گفتم: ای خانم بزرگواری که فلانی تو را معرفی کرد و من اسمت را یادم نیست ، من تاجر فرش هستم، نذر میکنم که اگر دخترم را شفا بدهی ، برای تمام صحن های حرمت فرش دستباف هدیه میکنم، در همین حال و هوای خودم بودم که دیدم دخترم مرا تکان میدهد، به خودم آمدم ، دخترم گفت : بابا ببین من راه میرم. اون خانم گفت: بابات از من خواسته که تورو خوب کنم. از جات بلند شو و منو بلند کرد و من تونستم رو پاهام واستم و راه برم. و حالا در حالی که از تو برای معرفی این خانم خیلی ممنونم ، ازت خواهش میکنم آدرس حرمش رو بدی تا من نذرمو ادا کنم
اینجا دیگه من بودم که زار می‌زدم که ای مرد، تو بی خبری که خانم بزرگ و با کرامت ما زهرای اطهر نه که حرم ندارد بلکه قبر مشخصی هم ندارد

 

یا رب الزهرا بحق الزهرا اشف صدر الزهرا بظهور الحجه

با تشکر از م.نیکسیرت که این مطلب را برای بنده ارسال کردند

التماس دعای فرج



جهت مشاهده در اندازه واقعی ، روی عکس کلیک کنید.

ثامن تم:این دنیا مجهز به دوربین مدار بسته است ...

این دنیا مجهز به دوربین مدار بسته است ؛ خداوند شما را می بیند ؛ مراقب اعمال خود باشید...

منبع : ثامن تم

 



شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, :: 2:9 بعد از ظهر ::  نويسنده : مرتضی احمدی

 



شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, :: 2:0 بعد از ظهر ::  نويسنده : مرتضی احمدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



جمعه 2 فروردين 1392برچسب:ظهور, :: 9:56 بعد از ظهر ::  نويسنده : مرتضی احمدی



بهای تو سوره سوره تفسیر خداست

 

 

 چشمان تو بی ریاتر از آینه هاست
ای سبزترین سبزترین سبزترین
سیمای تو سین هشتم سفره ی ماست
.
.
تو قول بده با همین بهار خواهی آمد ، من هر روز خانه ی دلم را تکان خواهم داد !!!
.
.
آمد بهار و گلرخ من در سفر هنوز
خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز
آمد درخت گل به بر اما چه فایده ؟
کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز
.
.
چون لاله به نوروز قدح گیر به دست
با آن گل نرگسی گرت رخصت هست
میکوش به خدمتش که آن نوح نجات
بر اوج فراز می برد ذره پست
.
.
صد مبارک به تو آن عید که فردا باشد
نوروز نوید وصل دلها باشد
امید که با فضل خداوند جلی
سال فرج مهدی زهرا باشد
.
.
خوشا به حال سال ۹۱ ، ماه دوازدهمش را دید و عمرش به سر رسید !
میترسم عمرم به سر برسد و ماه دوازدهمم را ندیده باشم …
.
.
بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها هجری و شمسی همه بی خورشیدند
سیر تقویم جلالی به جمال تو خوش است
فصلها را همه با فاصله ات سنجیدند
تو بیایی همه ساعتها ، ثانیه ها
از همین روز همین لحظه همین دم عیدند
فرستنده : فائزه
.
.
آسمان غرق خیال است کجایی آقا ؟
اولین جمعه سال است کجایی آقا ؟
یک نفس عاشق اگر بود زمین می فهمید
عاشقی بی تو محال است ، کجایی آقا ؟
فرستنده : فرصاد
.
.
یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد
جز برای فرج یار دعایی نکنیم !
.
.
در بهاری که پر از معجزه و احساس است
هفت سینم ، سین سیمای تو را کم دارد
.
.
یا رب عید است عطا بر همه ده
بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده
پایان غم همه ظهور مهدیست
تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده
.
.
خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد
.
.
بهار همه طراوتش را مدیون یک گل است : گل زیبای نرگس …
.
.
عید است ولی بدون او غم داریم
عاشق شده ایم و عشق را کم داریم
ای کاش که این عید ، ظهورش برسد
اینگونه هزار عید با هم داریم
فرستنده : فائزه
.
.
بر چهره گل نسیم نوروز خوش است
در صحن چمن روی دل افروز خوش است
از دی مهراس چون بهار آمدنی است
و ایام ظهور آن ستم سوز خوش است
.
.
زمان می گذرد و زمانه پیر می شود
تنها یاد توست که هر ثانیه در دلم جوانه می زند
تو تکرار می شوی و من هر روز به شوق حضورت دلتنگ می شوم
تیک تاک ثانیه ها به وقت قرار عاشقیست
ساعتم رابه وقت دلم کوک کرده ام
چون ثانیه ها را تند تند می شمارد …
.
.
بیا وگرنه در این انتظار ، خواهم مرد
اگر که بی تو بیاید بهار ، خواهم مرد
به روی گونه من ، اشک سالها جاری است
و زیر پای همین آبشار خواهم مرد
خبر رسید که تو با بهار می آیی
در انتظار تو من تا بهار خواهم مرد
نیامدی و خدا آگه است من هر روز
به اشتیاق رخت چند بار خواهم مرد
.
.
خودت گفتی وعده در بهار است
بهار آمد دلم در انتظار است
بهار هر کسی عید است و نوروز
بهار عاشقان دیدار یار است

 

 

گردآوری: پورتال سرگرمی بست تایم / منبع : بروزترینها



درباره وبلاگ

این وبلاگ در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی فعالیت می کند.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه حضرت امام خمینی(ره)شیرآب







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 338
بازدید کل : 134971
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->